Sunday, October 18, 2009

Keluar Salah, tak keluar pun salah

Ahad, bosannya kat umah. anak2 mama sibuk nak naik 'car'. Mana nak pegi nie? Maklumlah, asyik terperap je kat rumah hari2. Boleh jg la kalu nak keluar sbb mama nak kena pegi bank. Bayar 'hutang'. Esok dah duedate. tak pasal lak kene bayar "penalty charges" nanti. Rugi ooo.
Seperti biasa, kalu tak je Tesco, ke Jaya Jusco lah tempatnya. So, mama bawa anak2 mama pegi Jusco. Bukan utk main kat playground tu, tp utk teman mama menjamu mata. Akhirnya, bukan setakat jamu mata, pasti tersangkut jugaklah...




"Mama, Adam nak tolong", kata Adam. Biasanya, Adam akan masuk sekali dalam troley. Tapi ari ni, Adam tak nak pulak. Leceh sikit la, kalu Adam masuk dalam troley, senang mama nak manage keadaan.


Inilah, hasil aktiviti hari ini. Tu pasal la
"keluar salah, tak Keluar pun salah". Maklumlah, kalau keluar, budget lari, kalau tak kuar, bosan lak kat umah.

No comments:

Post a Comment

Welcome

..