Saturday, February 20, 2010

Adam o Adam...

Salam,

Lama jugak dah la aku rasa aku tak coretkan pasal anak2 aku. sememangnyer banyak story. Tp, bab2 nak menaip nie la yang malas sikit nie. Nie pun sebab kawan aku yang sorang tu (Ana) menanyakan perihal adam sekolah.

So, amacam? ada okey ka?

Pejam celik, pejam celik, dah dua bulan dah adam bersekolah (walaupun br tadika). so far so good. Cuma kadang2 tu malas sikit dia nak wat homework kat sekolah. (sometimes, mama dia yang tak sempat nak tengok homework adam). Oleh kerana, banyak kali jugak la adam tak siapkan homework, maka cikgu suruh adam wat kat sekolah waktu petang sementara nak tunggu aku ambik adam.

Adam dah pandai apa sekarang? Erm.... apa ek? ABC, mmg dia dah kenal sikit b4 dia masuk sekolah ari tu. But aku rasa improving sikit. Yang nampak ketara tu, huruf jawi (alif, ba, ta). Kalau dulu tu, setakat alif, ba ta ja. but sekarang nie dah banyak huruf yang dia sebut seperti alif, ba, ta, sha, jim, kho, lam alif, hamzah). yang lain tu, dia jarang sebut. Kalu tengok dia tulis jim tu, ha..ha..ha... nak gelak jugak la. macam 'S' terbalik pun ada. Jenuh ngajar nak bagi tulis elok sikit. Sabo je lah.



Yang paling aku suka , tak sampai seminggu sekolah, dah pandai baca doa makan sendiri. lancar pulak tu. siap tambah kat belakang tu... "makan cikgu..." ha..ha..ha..
But bila suruh baca doa lepas makan, tak tau. tu yang aku musykil tu. Takkan tak baca doa lepas makan kot. Or, mungkin, doa sebelum makan tu, adam selalu baca, sebab tu dia cepat ingat. yang lepas makan tu, kalu kat umah, just baca alhamdulillah je. he..he.. mama pun salah gak, tak ajar doa penuh.

apa lagi yang adam dah pandai ek?

Susah jugak nak buat penilaian perkembangan anak nie. yang sikit2 tu kita tak nampak sangat. But i thing he's progressing well. In term of communication with peers also, improving. Good adam, keep it up the good work.

Mama doakan Adam berjaya didunia dan diakhirat.

1 comment:

Welcome

..