Sunday, November 29, 2009

Dua ketul ketupat mini...

nie story masa raya haji yang lepas la. to make it short, aku telah menikmati 2 ketul ketupat mini. tak tahan aku rasa memandang kuat kacang tu. aromanya amat menusuk kalbu. kalu korang nak tahu, aku berjaya bertahan pada hari raya pertama. namun... hancur jg hari raya ke-2 tu. kalu aku tak makan, maka tak abih ketupat tu. yang aku perasan, bila aku start makan je ketupat tu, orang lain pun sibik la nak ikut makan. huk..huk.. kenepa la nak ikut aku... sila la habiskan ketupat tu pada hari pertama. nape lak la nak simpan. kalu ketupat tu habis pd hari pertama, sure aku tak makan. "hi..hi.. salahkan orang lak ye. sendiri yang tak kuat semangat kan" but overall, aku rate memuaskan. walaupun aku tetap layang beberapa jenis makanan, namun, diet ku tak hancur sepenuhnye lah.

Berikut adalah juadah yang aku telah layan selama 2 hari nie :-
raya pertama
Pagi
1/4 batang lemang
1 ketul rendang ayam
Teh 'o'

Lunch
1/2 ketul kepala ikan (masak kari)
sepiring sayur goreng
sesenduk sambal udang

Petang
biskut raya (under control- mmg lemah sikit kalu jumpa yang ni)
Sup gear box (lepas nie, kene detox la)
kopi 'o' 2 cawan

raya kedua
Pagi
sesenduk bihun goreng
2 biji ketupat mini
Pearl cafe

Lunch
1 mangkuk laksa (small size)
setengah ekor ketam (gulai lemak)

Petang
1 mangkuk laksa (small size)
setengah ekor ketam (gulai lemak)
Sup tulang
teh 'o' ( 3 cawan)

Okey tak??? For me, its quite okay, walaupun bagi korang nampak berat tapi, kalu situasi normal, aku makan lagi banyak kalu aku balik slim river, umah mertua aku. sebab orang2 kat sana suka masak sedap2.

walaupun asyik kene perli je sbb diet namun aku tetap kuatkan hati. aku harus buktikan bahawa aku akan slim satu hari nanti. Tengok la!!!

3 comments:

  1. ok ape yg awk mkn tu...kite mkn lg bnyk..nnt kite update blog kite...slm aidiladha

    ReplyDelete
  2. betul tu kak...kdg2 org x sdr kte dah wat perubahan cara mkn..xpe..pepun, diri kte tetap tahu sejauhmana kte telah disiplin...tahniah utk kak leeja...

    ReplyDelete

Welcome

..
Daisypath Anniversary tickers