Sunday, November 29, 2009

Syahdunyer....

Sepinya pagi nie aku rasa. Kenapa????

Huk.. huk... Adam & Maisarah takde kat umah. depa dua orang balik penang. Ikut maktok....
Minggu lepas mak call bagitau nak ambik adam balik penang. tup2 ila aku gi umah baby sitter untuk ambik anak2 aku, dia cakap lak minggu depan dia nak ambik cuti seminggu. la..... nape habaq last minute. ari tu cakap nak cuti ari selalsa ja. aku dah plan la apa yang patut. Untuk minggu depan aku busy. appointment dah set. both of us (hubby and I takleh cuti). so, aku contact la mak aku kat kampung. happy la dia. "pucuk di cita ulam mendatang". Ari tu kata nak ambik adam, nie pulak boleh bawa dua2 orang. rindu benor kat cucu tu. siap offer nak ambik ari khamis lagi. then aku cakap tak leh la sebab nak balik kg hubby aku kat slim river. nak raya dulu. so, ari sabtu baru ambik. tp petang2 sikit la. kalu tak sunyi lak aku nanti.

"boleh ka nak berpisah ngan anak2 aku tu?"
"tak nangis ka diorang nanti?"
"larat ka mak aku nak layan anak2 aku tu?, especially malam sebab anak2 aku tu tido lewat manakala maktoknye tido awal. seawal 9.00 malam.

feedback yang aku dapat bila kat umah mertua aku adalah...

"kalu anak2 okay, mak bapak dia la yang tak okay" he..he.. tul gak. budak2, kalu tak nampak mak bapak dia, okay je. tambahan pulak kat penang tu ramai sepupu2 yang nak layan. cuma aku risau bila malam menjelma la. apa2 pun... untuk anak2 mama, jangan nakal2. Mama loves Adam & Maisarah.

Maka petang semalam, lebih kurang kut 6.30 pm , mak & ayah aku sampai la umah mertua aku untuk jemput anak2 aku tu balik Penang. Wah... Adam happy giler. masa tu maisarah tido. risau gak aku, kot- kot dia tak nak ikut nanti. maklumlah... br bangun tido. Namun sangkaan aku meleset sebab bila dia terjaga elok ja dia gi kat mak aku. bila aku suruh ambik beg, laju jer dia gi ambik beg tu. maisarah tu, nak je dia ikut maktok masuk kereta. tak kisah pun yang mama dia tak ikut. happy je. huk...huk... shahdu betul.

adam pun macam tu gak. cepat je dia gi ambik "beg academy fantasia" dia tu. Bersungguh benor anak2 aku nie. kalau ada tu, aku tak hairan sangat sebab mmg dah 2 - 3 minggu dah dia asyik cakap nak gi umah maktok. even masa kitorang balik slim pun dia kata nak pegi umah maktok. so, mmg boleh harap la kalu dia nak ikut maktok balik penang. tapi, yang aku risau nie, maisarah la. dia kecik lagi. br 2 tahun. okay ke dia kat sana.

Aku harap semuanya okey.

Untuk adam, "dok baik2. jangan gaduh ngan adik."
Untuk maisarah, "jangan nakal2. jangan nangis. dengar cakap maktok"

Yak sabar menunggu hari Jumaat. Nak gi jemput anak2 mama balik.

Mama sayang anak-anak mama! mmmmuah!!!


No comments:

Post a Comment

Welcome

..
Daisypath Anniversary tickers