Wednesday, December 16, 2009

Update 3DDP

Amacam ngan 3DDP aku?

ha..ha..ha.. tak berapa berjaya la. kepada korang yang berjaya mengharungi detox plan tu, congratulation saya ucapkan. Walaupun aku tak berjaya mengharungi sepenuhnya... namun, semangat masih ada wo.

Sebelum aku cerita ttg menu aku, aku nak update dulu berat aku. Berat aku pd ari isnin = 14 Dec 09 islah 63.9 kg. aku pun tak sure gak berat aku nie, sbb mlm sebelum tu aku makan banyak. sorry la takde gambo. Actually sebelum nie berat aku dah turun sampai 63.3 dah but weekend ari tu aku banyak makan. sebab tu, berta aku dah naik semula.

seperti yang korang sedia maklum, aku tak berjaya meneruskan cabaran pada hari pertama iaitu 15 Dec tu. So, aku decide nk mulakan plan nie pada ari selasa (15 Dec). Jom tengok menu aku.

1st day (15 Dec)
0900 : fitness cereal + low fat milk
1030 : plain water
1130 : buah betik sebungkus (RM1)
1340 : sebungkus buah tembikai + sebungkus buah belimbing
1600 : sebungkus honey dew

actually, kepala aku dah start pening masa nie. but after makan honey dew tu okey sikit.

1930 : sayur brokoli/carrot (rebus but letak minyak 1 ts + sos tiram) + 2 ayam masak sambal (dah tak tahan dugaan ..hu..hu..)

2nd day (16 Dec)

ari nie aku rasa konfius, whether nak teruskan ke tidak 3DDP tu. aku rasa macam tak mampu je.

0920 : 1 mug plain water
1020 : 1 kpg tosei + teh tarik
1330 : sebijik buah pear
1600 : semangkuk salad w cream

buat masa nie, aku try maintain detox aku walaupun pepagi lagi aku dah kantoi. aku rasa ie bukan namanya detox lagi sebab dah campur dgn makanan lain. he..he..

bila la aku dapat buat detox yang betul2?

----------------------------------------------------------------------------------
sambungan untuk ari nie.

1800 : sebungkus biskut julie's + 3 kpg roti gardenia cicah kari
1930 : pearl cafe + sebungkuslagi biskut julie's.

Dah kenyang..... itulah hasilnya ari nie.

Actually, ari nie aku tak berapa sihat. selsema pulak.



5 comments:

  1. masih ada byk masa lagi...teruskan usaha kak ye

    ReplyDelete
  2. hehehe...camner leh kantoi nie. usaha lg kak..

    ReplyDelete
  3. he he he..leeeja o le tu..kite pun sama kantoi..xkuat iman

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. detok ni mmg sgt mencabar kan...kena kuat iman bebetul...aku pun hampir kantoi...tapi dapat tepis jugak x makan, makanan yg x disyorkan....300g je turun setakat semalam..

    ReplyDelete

Welcome

..
Daisypath Anniversary tickers