Saturday, January 16, 2010

SEtelah anak start sekolah.

Seperti yang sedia maklum, adam dah start sekolah tahun nie. basically, aku busy sikit la. mananya nak uruskan persiapan anak kesekolah pagi2, hantar adam ke sekolah. hantar umah babysitter. mujurlah ofis hour aku ialah flexi hour. nak masuk pukul brapa pun boleh. tapi kalu aku ada meeting kul 9.00, kalut la sikit.

Dah masuk minggu kedua persekolahan nie, aku rasa dah manageable sikit. dah boleh budget masa dah. dah tau la macam mn nak avoid jam bila hantar adam pi sekolah. Bak kata pepatah "Alah bisa, tegal biasa".

Hujung minggu lepas, mood nak kemas umah. aku nie, kalau kemas umah, bukan setakat mengemas jer, mesti nak ubah arrangement dia sekali. aku kemas bilik kecik yang kononnya homeoffice aku la. tapi dah lm aku tak wat keje kt bilik tu. selalunya mengheret lappy aku depan tv.

Nie lah hasilnya...



Almari baju nie, dengan gagahnya aku heret dari hujung sana ke hujung sini.


Ruang kerjaya. letak computer adam dan tepi tu, still ada ruang untuk lappy aku untuk aku buat kerja. ujung sana tu, ialah printer yang aku baru beli tahun nie, yakni pada 2 Jan 2010. first item that I bought in 2o10. sedangkan, aku dah ada printer sebelum nie. akan ku story perihal printer in the next entry.


Boleh di jadikan bilik solat...


Bilik aktiviti...
i.e : anak2 bermain, all their toys in the purple box.


Study room...
untuk buat kerja sekolah & belajar.



Nie tengah buat homewook. menulis huruf alif...


itulah aktiviti minggu lepas.

************************************************************************



tengok nie, apa dah jadi? kenapa dia nangis?


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


hu..hu.. kena marah ngan mama sebab tak nak wat homework. main2 je masa wat homework tu. dah la mama dia garang... apa lagi, kena gertak ngan hanger la. tu yang nganga besaq tu. mulanya, berlembut gak, tapi.... dah tak makan saman gak, hanger jugak la jawabnya. dah penat mulut mama cakap.


nie, time baru start buat kerja sekolah..


bila dah sampai separuh jalan, dia dah start dah....

agam kak eki...
(g=d, k = t)
boleh.. adam boleh buat. cantik nie. pandai anak mama.
kak eki la ma
bla..bla..bla.. bla
(dok main tarik tali ngan dia la) - ada saja jawapannya kalu kita kata. At last, bila dah tak tahan sabar lagi, maka mama pun ambik la hanger. tu yang aksi kat atas tu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Inilah hasilnya homework adam. sepatutnya ikan tu, dia boleh wrana elok sikit. tapi, oleh kerana "mood" dah tak elok, macam tu lah jadinya. Actually ada lagi satu homework nak kene buat. Esok jugak ler jawabnya sebab dia dah tak nak buat dah. nak menghabiskan kerja yang sikit nie pun, bukan main susah lagi aku nak layan. apatah lagi kalu sambung kerja berikunya.

kawan2,
macam mn cara nak tarik perhatian/ minat anak nak buat kerja sekolah.


No comments:

Post a Comment

Welcome

..
Daisypath Anniversary tickers