Friday, December 17, 2010

SD2 journey (Day 1 - 4)

Salam,
 
Entry nie aku nak update pasal program diet aku ngan SD2.
Sehingga semalam, dah 3 hari aku ngan SD2. Kiranya diet ngan SD2 nie, actually, protien diet. You can eat whatever you want, as long as it protien. NO CARBO please.
 
Oleh kerana, semalam bendera merah sudah naik, maka aku tak ambik la SD2. But, makan still ikut plan jugak. Itu semalam la. Member aku advise, klu period, tak yah ambik SD2. Katanya takde effect masa period. Aku pun tak brapa sure kesahihannya. Tak banyak discussion pasal nie kat tent yang aku jumpa. try search kat FB, pun ada komen gitu. klu nak minum gak, just ambik sekali jer sehari. So, aku pun mengambil keputusan untuk tak ambik SD2 time2 gini. klu nk ambik pun, maybe sekali jer jer sehari. Almaklumlah, mahal tu benda tu. Setin RM144. Boleh tahan lebih kurang sepuluh hari. Mau nya 3 tin sebulan. fuh....parah2. so, time boleh jimat nie, jimat la. Namun, diet harus seperti biasa.
 
TAPI...... untuk ari nie, aku break sekejap. teringin nak minum kopi, nak makan kuih. Hopefully pagi jer aku ambik karbo ari nie. sebab nak lepas gian. next meal, back to the plan.
 
Kat bawah nie update apa yang aku ambik sepanjang 3 ari nie :-
 
Day 1
 
Breakfast 
0800 - SD2
0845 - Telur rebus 2 biji (actually nak wat half boil egg, but dah terlebih masak daaa.)
 
 
Lunch
1230 - SD2
1315 - Ikan keli goreng + tauhu jepun 2 ketul.
 
Dinner
1900 - SD2
2000 - Sup ayam (2 piece of medium size chicken) + 1 tauhu bakar + stir fry cabbage
 
* 3 kali jer SD2.
 
 
Day 2
 
Breakfast 
0800 - SD2
0845 - 1 Roti telur + baked bean (Ada lari sikit menu)
 
 
Lunch
1230 - SD2
1315 - 1 Ikan kembung bakar + 3 bendi rebus
 
Dinner
1900 - SD2
2000 - Sup ayam (2 piece of medium size chicken) + i tauhu jepun di goreng dgn cendawan tiram
 
Supper
2200 - SD2 + green tea
 
Day 3
 
Breakfast 
0800 - SD2 + Spirulina + chlorella
0845 - 2 slice chicken with scramble egg + ceddar cheese
 
 
Lunch
1315 - Yong tau foo
 
Dinner
2000 - Sawi goreng + 1 ayam masak lemak
 
Supper
2200 - plain water
 
Day 4
 
Breakfast 
0800 - Spirulina + chlorella
0845 - 1 karipap + 1 seri muka + Red Guara Cafe (RGC)
 
Itu je menu setakat ini. Adioss.
Hopefully I can still maintain my program.
 
 
Lunch
1315 - Yong tau foo
 
Dinner
2000 - Sawi goreng + 1 ayam masak lemak
 
 
Itulah menu selama 3 hari.

No comments:

Post a Comment

Welcome

..
Daisypath Anniversary tickers